Procedura: Zmiany w ewidencji gruntów i budynków

Szczegóły sprawy

Symbol
6626 Zmiany danych ewidencyjnych w operacie ewidencji gruntów i budynków
Wydział
WYDZIAŁ GEODEZJI, KARTOGRAFII I KATASTRU
Komórka
Opis sprawy
Zmiany w ewidencji gruntów i budynków
Kogo dotyczy
Wymagane dokumenty
Wniosek – druk do pobrania na stronie internetowej i w biurze obsługi klienta obydwu budynków

Wymagane załączniki:
1. Odpisy z ksiąg wieczystych w przypadku dokonywania zmian dot. właściciela nieruchomości, numeru księgi wieczystej.
2. Wykaz zmian gruntowych, mapa ewidencyjna, karta budynków w przypadku zmiany użytków oraz zakładania rejestru budynku lub jego zmiany,
Miejsce składania pism
Termin i sposób załatwienia
Niezwłocznie, do 30 dni.

Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miasta Żory, Aleja Wojska Polskiego 25, IV piętro pok.407, telefon 4348292 i 4349293
Opłaty
Bez opłaty skarbowej
Podstawa prawna
Art.22-23 Ustawy z 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U.z 2016r. poz.1629)
§46 i 47 Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001 w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2016r. poz.1034)
Tryb odwoławczy
Inne informacje
Zmiana danych w operacie ewidencji gruntów na zgłoszenie właściciela dotyczy: zmiany adresu zamieszkania, aktualizacji użytków, zakładania rejestru budynku, właściciela nieruchomości.

Z urzędu wprowadza się zmiany dokonywane na podstawie aktów notarialnych, postanowień sądowych, decyzji administracyjnych, po otrzymaniu tych dokumentów z kancelarii notarialnych, sądów i innych urzędów administracji publicznej.
Więcej informacji

Dokumenty do pobrania

Dostępne eFormularze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij